Давайте знайомитись!

Біоенергопластика на занятті

БІОЕНЕРГОПЛАСТИКА В АРТИКУЛЯЦІЙНІЙ ГІМНАСТИЦІ У ДОШКІЛЬНИКІВ З ПОРУШЕННЯМ МОВЛЕННЯ
Пов’язане зображення
Артикуляційна гімнастика є основним етапом роботи над формуванням правильної звуковимови у дітей.
БІОЕНЕРГОПЛАСТИКА – це поєднання рухів артикуляційного апарату з рухами рук. Одночасні рухи руки і артикуляційного апарату допомагають активізувати природний розподіл біоенергії в організмі, активізуючи інтелектуальну діяльність, координацію рухів і дрібну моторику.
Використання біоенергопластики на заняттях позволяє вирішити такі завдання:
Ø    Підтримує позитивний настрій дитини і педагога;
Ø    Допомагає тривало утримувати інтерес дитини до артикуляційної гімнастики;
Ø    Допомагає покращити мотивацію дитини на логопедичних заняттях;
Ø    Суттєво економить час індивідуального логопедичного заняття, збільшуючи при цьому його ефективність.
Ø    Дозволяє швидше сформувати у дитини кінестичні відчуття положення органів артикуляції, так як працююча долоня в багато разів збільшує імпульси, які йдуть до кори головного мозку від язика.
Логопед може самостійно добирати рухи рук під будь-яку артикуляційну вправу. Я пропоную такі варіанти:
Динамічні артикуляційні вправи


ü     «ГОДИННИК»
1) язиком тягнутися до правої щоки, дві руки повертають праворуч;



2) язиком тягнутися до лівої щоки, дві руки повертають ліворуч.

ü     «КОНЯЧКА»:
Цокати язиком, одночасно виконуючи вправу «Пальчики вітаються» (по черзі з’єднувати великий палець з іншими)

ü     «ГОЙДАЛКА»
1) підняти язик вгору, тягнучись до носа (або за верхні зуби), долоні підняти вгору;

2) опустити язик до підборіддя (або за нижні зуби), долоні опустити вниз.



ü     «ЦУКЕРКА»
1) Рот закритий, язик впирається в праву щоку, права рука в кулаці, ліва долоня розкрита,

2) Теж саме в ліву сторону.

ü     «МАЛЯР»
Рот відкритий, язиком водити по піднебінню взад – вперед. Одночасно водити пальцями лівої руки по долоні правої, яка розташована вертикально перед собою долонею вниз.

ü     «ГАРМОШКА»
Присмоктати язик до піднебіння, розтягувати під’язичну зв’язку і знову повертати у вихідне положення. Одночасно, граючи на уявній гармошці.



ü     «СМАЧНЕ ВАРЕННЯ»
Відкрити рота, облизувати язиком губи по колу і «малювати» коло вказівним пальцем однієї або двома руками.



ü     «БАРАБАНЩИК»
Рот приоткритий. Кінчик язика за верхніми зубами. Швидко промовляти Д-Д-Д… . Вказівними пальцями стукати в ритм по столу.
ü     «ЖАБКА-СЛОНИК»:
1) посміхнутися, пальці у жмені, розтягують невидиму ниточку;

2) губи вперед, як при вимовлянні звука У, пальці обох рук поряд.

ü     «БЕГЕМОТ-КАЧЕЧКА»:
1) широко відкрити рота, одночасно розкрити широко пальці;

2)губи вперед, пальці нагадують дзьоб у качки.

ü     «ПОВІТРЯНА КУЛЬКА»:
1) надути щоки, з’єднати пальці обох рук, утворюючи кулю;

2) «кулька здулася» - щоки втягнути, долоні торкаються одна одну

Статичні артикуляційні вправи


ü     «ЧАШЕЧКА»
Відкрити широко рот, висунути язик. Кінчик і бічні краї язика підняти до верхніх зубів, але не торкатись їх. Утримувати:5-10 сек. Одночасно долоню зробити у вигляді чашечки

ü     «МЛИНЕЦЬ»
Усміхнутися, відкрити рот, широкий розслаблений язик злегка висунути із рота і покласти на нижню губу. Утримувати: 5-10 сек. Одночасно кисть тримати долонею вгору рівно.

ü  «ГОЛОЧКА»
Усміхнутися, висунути язик, зробити його вузьким. Утримувати: 5-10 сек. Слідкувати, щоб кінчик не загинався. Показати вказівний палець вперед.

ü     «ГРИБ»

Присмоктати язик до піднебіння, широко відкрити рот. Спинка язика – це капелюшок гриба, а під’язикова вуздечка – ніжка. Утримувати: 5-10 сек. Одночасно тримати одну руку в кулаці (ніжка), іншою долонею накрити кулак (капелюх).



Комментариев нет:

Отправить комментарий