Артикуляційна гімнастика є
основним етапом роботи над формуванням правильної звуковимови у дітей.
БІОЕНЕРГОПЛАСТИКА – це
поєднання рухів артикуляційного апарату з рухами рук. Одночасні рухи руки і
артикуляційного апарату допомагають активізувати природний розподіл біоенергії
в організмі, активізуючи інтелектуальну діяльність, координацію рухів і дрібну
моторику.
Використання біоенергопластики на
заняттях позволяє вирішити такі завдання:
Ø
Підтримує позитивний настрій дитини і
педагога;
Ø
Допомагає тривало утримувати інтерес
дитини до артикуляційної гімнастики;
Ø
Допомагає покращити мотивацію дитини на
логопедичних заняттях;
Ø
Суттєво економить час індивідуального
логопедичного заняття, збільшуючи при цьому його ефективність.
Ø
Дозволяє швидше сформувати у дитини кінестичні
відчуття положення органів артикуляції, так як працююча долоня в багато разів
збільшує імпульси, які йдуть до кори головного мозку від язика.
Логопед може самостійно добирати
рухи рук під будь-яку артикуляційну вправу. Я пропоную такі варіанти:
Динамічні артикуляційні
вправи
ü
«ГОДИННИК»
1) язиком
тягнутися до правої щоки, дві руки повертають праворуч;
2)
язиком тягнутися до лівої щоки, дві руки повертають ліворуч.
ü
«КОНЯЧКА»:
Цокати
язиком, одночасно виконуючи вправу «Пальчики вітаються» (по черзі з’єднувати
великий палець з іншими)
ü
«ГОЙДАЛКА»
1)
підняти язик вгору, тягнучись до носа (або за верхні зуби), долоні підняти
вгору;
2)
опустити язик до підборіддя (або за нижні зуби), долоні опустити вниз.
ü
«ЦУКЕРКА»
1) Рот
закритий, язик впирається в праву щоку, права рука в кулаці, ліва долоня розкрита,
2) Теж
саме в ліву сторону.
ü
«МАЛЯР»
Рот
відкритий, язиком водити по піднебінню взад – вперед. Одночасно водити пальцями
лівої руки по долоні правої, яка розташована вертикально перед собою долонею
вниз.
ü
«ГАРМОШКА»
Присмоктати
язик до піднебіння, розтягувати під’язичну зв’язку і знову повертати у вихідне
положення. Одночасно, граючи на уявній гармошці.
ü
«СМАЧНЕ
ВАРЕННЯ»
Відкрити
рота, облизувати язиком губи по колу і «малювати» коло вказівним пальцем однієї
або двома руками.
ü
«БАРАБАНЩИК»
Рот
приоткритий. Кінчик язика за верхніми зубами. Швидко промовляти Д-Д-Д… .
Вказівними пальцями стукати в ритм по столу.
ü
«ЖАБКА-СЛОНИК»:
1) посміхнутися,
пальці у жмені, розтягують невидиму ниточку;
2) губи
вперед, як при вимовлянні звука У, пальці обох рук поряд.
ü
«БЕГЕМОТ-КАЧЕЧКА»:
1)
широко відкрити рота, одночасно розкрити широко пальці;
2)губи
вперед, пальці нагадують дзьоб у качки.
ü
«ПОВІТРЯНА
КУЛЬКА»:
2)
«кулька здулася» - щоки втягнути, долоні торкаються одна одну
Статичні артикуляційні
вправи
ü
«ЧАШЕЧКА»
Відкрити широко рот, висунути язик. Кінчик і бічні краї язика підняти до
верхніх зубів, але не торкатись їх. Утримувати:5-10 сек. Одночасно
долоню зробити у вигляді чашечки
ü
«МЛИНЕЦЬ»
Усміхнутися, відкрити рот, широкий розслаблений язик злегка висунути із
рота і покласти на нижню губу. Утримувати: 5-10 сек. Одночасно кисть тримати
долонею вгору рівно.
ü «ГОЛОЧКА»
Усміхнутися,
висунути язик, зробити його вузьким. Утримувати: 5-10 сек. Слідкувати, щоб
кінчик не загинався. Показати вказівний палець вперед.
ü
«ГРИБ»
Присмоктати язик до піднебіння, широко відкрити рот. Спинка язика – це
капелюшок гриба, а під’язикова вуздечка – ніжка. Утримувати:
5-10 сек. Одночасно тримати одну руку в кулаці (ніжка), іншою долонею накрити
кулак (капелюх).
Комментариев нет:
Отправить комментарий